Aktualności

10 Wrz
wycieraczki

Wycieraczki

Wycieraczki – kiedy wymienić, jak dbać?

Nadchodzi jesień i rzadko rozpieszcza nas słoneczną pogodą, częściej serwując pochmurne, dżdżyste, deszczowe a czasem ulewne dni. W takim dniu dobra widoczność to podstawa dla bezpiecznej jazdy. Jazda w strugach deszczu nie należy ani do przyjemnych, ani bezpiecznych. Zalana deszczem szyba, oślepiające światła nadjeżdżających z naprzeciwka samochodów, rozmyty obraz, to gotowy przepis na wypadek… Dlatego tak ważne są sprawne  i wydajne wycieraczki. Sprawdźmy przed sezonem jesienno- zimowym, w jakim są one stanie i czy nie wymagają naprawy lub wymiany.

Dobre wycieraczki = dobra widoczność = większe bezpieczeństwo jazdy

Wycieraczki wymieniamy stosunkowo rzadko, rzadziej niż powinniśmy. Dlaczego tak się dzieje? Powód jest prozaiczny: rzadko psują się nagle, a zużywają się stopniowo, a nasz wzrok przyzwyczaja się do pogarszającej się stopniowo przejrzystości szyb, uznajemy to za normalne i jedziemy dalej.

Jak często wymieniać wycieraczki?

Eksperci radzą, by wycieraczki wymieniać raz do roku, a jeśli zauważymy wcześniej ślady ich zużycia w postaci smug na szybie i charakterystycznych pisków i skrzypienia- to nawet częściej. Czasem wystarczy konserwacja, by poprawić efekty ich działania: przeczyszczenie przegubów, piór, dokładne umycie szyby, przeczyszczenie dyszy spryskiwaczy, by więcej płynu lądowało na szybie, pomagając wycieraczkom efektywnie usunąć zabrudzenia. Najlepiej wymienić wycieraczki przed okresem jesienno- zimowym, bo wtedy sprawne są najbardziej potrzebne.

Zużycie wycieraczek

Zima to szczególnie ciężki okres dla wycieraczek. Często nasze nieumiejętne postępowanie doprowadza do szybszego zużycia piór wycieraczki. Główne nasze grzechy to:

– włączanie wycieraczki na oszronionych i oblodzonych szybach, nie dosyć, że niszczy to pióra, to uszkodzić można także silniczek, spalić bezpiecznik…

– używanie kiepskiej jakości płynów do spryskiwaczy, które robią więcej szkody niż pożytku, nie rozpuszczają brudu i zamiast oczyszczać szybę, tylko rozsmarowują powstałą breję na szybie.

– pozostawienie wycieraczek na szybie w mroźne dni – wycieraczki przymarzają, a próba ich uruchomienia często kończy się mechanicznym uszkodzeniem.

– nadmierne zabrudzenie szyby, nawet najlepsze wycieraczki nie poradzą sobie z zaschniętym błotem i piaskiem…

Jak dbać o wycieraczki?

Kauczukowe pióra wycieraczek są podatne na mechaniczne uszkodzenia przez tarcie po suchej powierzchni, dlatego nigdy nie używaj wycieraczek „na sucho”. Zawsze używaj płynu do spryskiwaczy dobrej jakości i w dużej ilości, by usunąć także piasek, który może uszkodzić pióra i porysować nam szybę.

Regularnie myjmy szyby naszego samochodu, nie dopuszczajmy do nadmiernego ich zabrudzenia błotem, kurzem, czy piaskiem. Zapewnimy tym sobie nie tylko dłuższe życie wycieraczek, ale przede wszystkim lepszą widoczność- rzecz nie do przecenienia…

Pokryte szronem i lodem szyby najpierw oczyśćmy przez skrobanie lub zastosowanie odmrażacza. Dopiero po usunięciu śniegu i lodu możemy uruchomić wycieraczki.

Nie dopuszczajmy do przymarznięcia wycieraczek do szyby, wystarczy je podnieść na czas postoju.

Sprawne wycieraczki to niepozorny, ale bardzo istotny element zwiększający nasze bezpieczeństwo na drodze. Dbajmy więc o nie by nic nie „przysłoniło” nam przyjemności z jazdy.

23 Lip
klocki hamulcowe

Kiedy wymienić klocki hamulcowe w aucie?

Klocki hamulcowe w samochodzie to element tarczowego systemu hamulcowego, powszechnie używanego nie tylko w przypadku aut, ale i w motocyklach. Jak każdy element eksploatacyjny i dodatkowo pracujący w trybie ciernym, tak i klocki podlegają stosunkowo szybkiemu zużyciu i po pewnym czasie należy je wymienić na nowe.

Układ hamulcowy to jeden z najważniejszych systemów w samochodzie, a jeżeli weźmiemy pod uwagę bezpieczeństwo podróżowania, to najważniejszy. Elementem układu hamulcowego, który zużywa się w trakcie eksploatacji samochodu, są m.in. klocki hamulcowe. Kiedy należy je wymienić na nowe?

Na czym polega rola klocków hamulcowych?

Klocki hamulcowe to podstawowy i kluczowy zarazem element układu hamulcowego samochodu. To podzespół hamulca tarczowego, który składa się z okładziny ciernej, która współdziała z tarczą hamulcową. Klocki hamulcowe wraz z tarczami hamulcowymi odpowiadają za hamowanie auta. Niesprawne klocki to ryzyko, że droga hamowania znacznie się wydłuży lub do hamowania nie dojdzie w ogóle, co grozi wypadkiem lub kolizją.

Kiedy klocki należy uznać za zużyte?

Plusem nowych klocków hamulcowych jest fakt, że wyposaża się je w czujniki zużycia – akustyczne lub elektryczne. Gdy poziom wyeksploatowania klocków zbliży się do minimum, kierowca zostanie o tym poinformowany. To najlepszy sygnał do tego, by wymienić klocki hamulcowe na nowe.

Uwaga: By być pewnym bezpieczeństwa własnego i pasażerów, właściciel pojazdu powinien podchodzić do wskazań czujników z dystansem. Czujniki mogą bowiem zawieść. Dlatego najlepiej będzie sprawdzić stan klocków hamulcowych w warsztacie lub samodzielnie – graniczna grubość okładziny ciernej oscyluje na poziomie 1,5 mm.

Po upływie jakiego czasu wymienić klocki?

Teoretycznie klocki hamulcowe wymienia się po przejechaniu około 25 tys. kilometrów. Nie ma tu jednak reguły. Poruszając się po dobrej jakości drogach, trwałość klocków może zwiększyć się niemal dwukrotnie. Ponadto wiele zależy także od stylu jazdy samego kierowcy. Dlatego najlepiej jest poczekać na wskazania czujników lub regularnie kontrolować stan okładzin ciernych.

Po klocki hamulcowe zapraszamy do naszego sklepu z częściami. Posiadamy szereg markowych produktów w atrakcyjnych cenach, kompatybilnych z większością marek samochodów. Wymiana w naszym warsztacie samochodowym nie pociągnie za sobą wysokich kosztów – dlatego również zachęcamy do skorzystania z tej usługi.

9 Lip
jaki olej silnikowy do używanego samochodu

Olej silnikowy do używanego samochodu. Jak wybrać?

Zakup samochodu to zawsze poważna decyzja. Trudności może sprawić przede wszystkim kupno samochodu używanego. Nigdy nie będziemy przecież pewni, czy auto było prawidłowo serwisowane, a ponadto możemy mieć problem np. z dobraniem oleju silnikowego. No właśnie, jak dobrać olej do auta używanego, jeżeli nie mamy pewności jaki był stosowany wcześniej?

Podstawowy dylemat każdego kierowcy to czy olej syntetyczny będzie nadawał się do starszego, mocno wyeksploatowanego samochodu? Powszechna opinia głosi, że nie powinno się syntetyku używać w przypadku starszych modeli aut. Czy słusznie? Cóż, syntetyków używa się już od ponad 20 lat, więc ciężko się z tym zgodzić.

Kiedy nie stosować oleju syntetycznego?

Z oleju do silnika syntetycznego należy zrezygnować, gdy dotychczas do silnika samochodowego stosowany był olej mineralny – po prostu zawsze zaleca się pozostać przy tym samym oleju silnikowym, by utrzymać wszelkie parametry silnika spalinowego na optymalnym poziomie.

Jaki olej silnikowy wybrać?

Przy wyborze oleju silnikowego należy zawsze kierować się zaleceniami producenta. Konkretne informacje znajdziemy w instrukcji obsługi pojazdu – tj. wszystkie rodzaje oraz typy olejów, które będą odpowiednie dla silnika oraz interwały wymian. Podczas wyboru warto ponadto kierować się markowymi produktami od sprawdzonych firm – np. oleje Castrol.

Nie wiesz jaki olej stosowano dotychczas?

Nie zawsze wiemy jaki olej silnikowy był stosowany dotychczas. Jeżeli dojdzie do takiej sytuacji, to lepiej mimo wszystko użyć syntetyku. Stosując syntetyk, jeżeli robił to także poprzedni właściciel, nie pogorszymy pracy jednostki napędowej. Z kolei, gdy wcześniej używany był olej mineralny, to dolanie syntetyka nie powinno jednostce zaszkodzić. Użycie syntetyku będzie po prostu bezpieczniejsze.

Boisz się, że cokolwiek zepsujesz? Zachęcamy do kontaktu – pomożemy w doborze odpowiedniego oleju do silnika. W naszym sklepie posiadamy szereg markowych olejów silnikowych i z pewnością doradzimy, który wybrać.

25 Cze

Akumulator w czasie upałów. Na co uważać? Kiedy wymienić?

Problemy z akumulatorem podczas zimowych mrozów to typowy problem większości polskich kierowców. Akumulator samochodowy nie lubi niskich temperatur – to pewne. A jak jest w przypadku temperatur wysokich? Kłopoty z akumulatorem mogą niestety dopaść nas np. w trakcie wakacyjnej podróży, zwłaszcza podczas tych największych upałów. Przegrzany akumulator to problem niemały. Na co uważać, by do przegrzania nie doszło?

Poziom elektrolitu. Kiedy go sprawdzałeś?

Prawidłowy poziom elektrolitu w akumulatorze to podstawowy aspekt jego eksploatacji. Podczas dużych upałów poziom elektrolitu może bardzo szybko się obniżyć na skutek parowania wody. Postój w korku czy też jazda samochodem w wyjątkowo gorący dzień sprawią, że woda zawarta w elektrolicie po prostu wyparuje, co przełoży się na zanik mocy akumulatora a nawet jego trwałego uszkodzenia.

Elektrolit pozbawiony wody stosunkowo szybko zakwasza się, przez co dochodzi do zasiarczenia akumulatora. Taki proces stosunkowo często jest nieodwracalny i powoduje uszkodzenie baterii. Dlatego współczesne akumulatory wyposaża się w wskaźniki, dzięki którym jesteśmy informowani odnośnie problemów oraz konieczności uzupełniania elektrolitu.

Czym uzupełnić ubytek elektrolitu?

Tradycyjne akumulatory uzupełnia się przy pomocy wody destylowanej. Dlatego zanim wybierzemy się w podróż samochodem warto wyposażyć bagażnik w butelkę wody destylowanej. Może się okazać nieoceniona. Inaczej sprawa ma się w przypadku baterii bezobsługowych. Taki akumulator nie wymaga uzupełniania elektrolitu i w razie niskiej mocy należy go po prostu doładować poprzez podłączenie do prostownika.

Dlaczego należy pozbyć się osadu na klemach i kablach?

Niezależnie od rodzaju akumulatora należy pozbyć się osadu na klemach i kablach. Na zanieczyszczeniach powstaje duży opór, z którym bateria może sobie po prostu nie poradzić. Dlatego przed każdym dalszym wyjazdem warto oczyścić klemy i kable z wszelkich nalotów. Wystarczy szczotka i płyn a droga będzie znacznie bezpieczniejsza.

Kiedy wymienić akumulator?

Trwałość akumulatora wynosi obecnie kilka lat. Po pewnym czasie warto więc po prostu profilaktycznie wymienić akumulator na nowy. Innym sposobem będzie poczekać aż bateria po prostu odmówi posłuszeństwa. Pamiętajmy jednak, że w takiej sytuacji samochód może odmówić posłuszeństwa w najmniej oczekiwanej chwili.

Po akumulatory samochodowe od najlepszych marek na rynku zapraszamy do naszego sklepu z częściami do samochodów. Ponadto w ramach naszych usług warsztatowych oferujemy wymianę akumulatora w bardzo atrakcyjnej cenie.

 

11 Cze

Filtr kabinowy – wymiana przed wyjazdem na wakacje

Każdy wyczekuje upragnionego urlopu i wyjazdu na wakacje. Nadal wiele osób na wakacje decyduje się jechać samochodem. Niestety podczas podróżowania autem można napotkać pewne nieprzyjemności, a przede wszystkim jeżeli nie dopilnujemy okresowej wymiany poszczególnych części. Do takich podzespołów należy zaliczyć filtr kabinowy. By jazda była komfortowa i bezpieczna należy go koniecznie wymienić przed wakacyjnym wyjazdem.

Zacznijmy od tego, że niesprawny filtr kabinowy naraża kierowcę i pasażerów na nieprzyjemne odczucia. Szkodliwe substancje mogą doprowadzić do kichania, kataru a nawet łzawienia. W przypadku alergików symptomy będą jeszcze bardziej męczące – już o astmatykach nie wspominając. Wymiana filtra kabinowego pozwoli tego uniknąć.

Rola filtra kabinowego

Filtr kabinowy ma zatrzymać wszelkie szkodliwe pyły. Dotyczy to zarówno alergenów i pyłów, jak i drobnych cząsteczek asfaltu oraz nieprzyjemnych zapachów, które mogą przedostawać się do wnętrza samochodu. Filtr, który działa skutecznie pozwala tym samym skupić się kierowcy na prowadzeniu auta. Kierowca nie jest zmęczony, nie dręczą go bóle głowy, reakcje alergiczne. Jednym słowem bezpiecznie, a dodatku także komfortowo.

Wymieniaj filtr kabinowy regularnie

Filtr kabinowy nie należy do drogich. Dlatego tym bardziej warto wymieniać go regularnie, okresowo i nie odwlekać wymiany w czasie. Bagatelizowanie wymiany niczemu dobremu nie służy. Pamiętajcie, że im dłużej filtr kabinowy nie jest wymieniany, tym więcej bakterii gromadzi się w nawiewach i tym samym pogarsza się powietrze w samochodu.

Jakiego producenta wybrać?

Najpierw zwróćmy uwagę na fakt, że wymiana filtra kabinowego powinna być standardem przynajmniej raz w roku. Kupując nowy filtr kabinowy warto korzystać z oferty zaufanych marek tak jak m.in Filtron, Denckermann, Knecht Filter.

Na koniec jeszcze drobna uwaga. Pamiętajcie, że macie do wyboru zwykły filtr kabinowy lub ten z węglem aktywnym, który charakteryzuje się lepszą skutecznością. Filtry kupicie oczywiście w naszym sklepie internetowym. Nie zapominajcie, że oferujemy także jego wymianę.

18 Kwi

Olej silnikowy, rodzaje filtrów oleju i ich działanie

Olej silnikowy jest siłą napędową silnika w samochodzie lub ciężarówce (lub motocyklu, łodzi, samolotu, ciągniku itp.). Ponieważ olej krąży w silniku, zbiera wszelkie zanieczyszczenia (w prostych słowach, brud). Ten brud może oczywiście uszkodzić twój silnik. Z czasem brud ten może doprowadzić do śmierci silnika.

Wczesne silniki spalinowe nie używały filtrów olejowych i, w połączeniu z niską jakością oleju dostępnego w tym czasie, pojazdy wymagały częstych zmian oleju. Ostatecznie opracowano pierwszy pełny system filtracji oleju. Zasadniczo, ten układ pozwolił na przepływ oleju przez filtr, zanim dotarł do krytycznych elementów roboczych wewnątrz silnika.

Do tej pory było tak dobrze, ale było (i wciąż jest) duże zastrzeżenie: Ogromna większość ciśnieniowych systemów smarowania znajdujących się w silnikach spalinowych zawiera jakąś formę obejścia filtra, aby chronić silnik przed głodem w pewnych okolicznościach. Dobrym przykładem jest bardzo zimna pogoda. W takiej sytuacji, jeśli olej jest zbyt gęsty, można ominąć filtr. Olej może również ominąć filtr, gdy filtr jest podłączony. Z tego powodu olej nie jest czasami filtrowany, nawet gdy silnik jest wyposażony w pełnoprzepływowy filtr oleju.

Podczas pracy olej wchodzi do filtra oleju przez szereg małych otworów na zewnętrznej krawędzi kołnierza bazowego. Olej jest następnie kierowany przez filtr, co ostatecznie powoduje wyjście do silnika przez duży centralny otwór. Większość nowoczesnych filtrów olejowych jest wyposażona w zawór przeciwzwrotny. Jest to często jakaś forma gumowej membrany, która zakrywa otwory w kołnierzu podstawy. Membrana zostaje odsunięta na bok, gdy olej wchodzi do obudowy filtra. Gdy silnik nie pracuje, gumowa membrana zakrywa otwory. Oczywiście, zawory przeciwzwrotne utrzymują olej w filtrze. Z kolei zapobiegają rozruchowi silnika na sucho (gdy silnik jest uruchamiany bez oleju).

Wczesne projekty filtrów oleju

Wczesne konstrukcje filtrów oleju opierały się na wymiennym elemencie zamontowanym wewnątrz metalowej obudowy. Podczas wymiany filtra zdjęto obudowę, wyrzuciłem element, oczyściłem obudowę, dodano nowy filtr i ponownie zamontowałem zespół do silnika. Do połowy XX wieku popularność zyskały filtry spin-on. Tutaj element filtrujący i wkład są niezależne. Po prostu usuwasz prace, wyrzucasz je i przykręcasz nowy filtr podczas procesu wymiany oleju. Dzisiaj nastąpił powrót do wcześniejszego projektu filtra oleju. W tym układzie olej jest filtrowany przez element znajdujący się w oddzielnej obudowie, ponieważ wymienny element filtrujący może być bardziej przyjazny dla środowiska niż filtr zakrzywiony. Należy pamiętać, że dzisiejsze pojazdy silnikowe wymagają znacznie mniej zmian oleju niż te z przeszłości.

Dzisiejsze rodzaje filtrów oleju

Obecnie dostępnych jest wiele rodzajów filtrów olejowych, a istnieje prawdopodobnie równie duża liczba testów, w których różne filtry są odcinane i diagnozowane. Prawdą jest, że wszystkie filtry oleju nie są sobie równe. Najważniejsze: zwykle dostajesz to, za co płacisz.

Ale czy istnieją rzeczywiste różnice między standardowymi filtrami, wysokowydajnymi filtrami, filtrami wyścigowymi i filtrami syntetycznymi? Absolutnie. Musisz najpierw rozważyć misję pojazdu mechanicznego.

Papier czy plastik?

Niektóre filtry są wykonane z syntetycznych materiałów filtracyjnych. Mówi się, że materiały syntetyczne są w stanie wychwytywać małe zanieczyszczenia w dłuższym czasie. Dodatkowo niektóre filtry syntetyczne zawierają specjalne mieszanki gumowe do uszczelek i zaworów zwrotnych.

Więc co jest właściwe dla twojego samochodu, ciężarówki, motocykla lub innego pojazdu wyposażonego w silnik spalinowy? Odpowiedź brzmi: to zależy. Naprawdę musisz dokładnie przestudiować specyfikacje każdego filtra, aby określić przydatność do konkretnego zastosowania. Jeśli pojazd jest nowszy, należy również poważnie rozważyć gwarancję. Niektóre filtry mogą nie zostać uznane za zgodne przez producenta pojazdu i jest to ważne, jeśli chodzi o roszczenie gwarancyjne.

W rzeczywistości możesz pomyśleć dwa razy, zanim użyjesz wysokiej jakości oleju syntetycznego i wysoko wydajnego filtra oleju w rozdrabniaczu do mielenia. Podobnie nie ma sensu używanie najtańszego oleju i filtra w kolekcjonerskim Ferrari. Ostatecznie wybór filtra przypomina wybór oleju. Wybierz ten, który najlepiej pasuje do pojazdu i portfela.

12 Kwi
Jak działają hamulce samochodowe i jak je konserwować - 3car.pl

Jak działają hamulce samochodowe i jak je konserwować

Nie ma wątpliwości: silniki są seksowne, a hamulce nie. Silniki przyciągają całą uwagę, a hamulce są pokryte pyłem. Ale jeśli chcesz jeździć z dzisiejszymi prędkościami – lub po prostu chcesz jeździć bezpiecznie – hamulce są tym, o co w tym wszystkim chodzi.

Co robią hamulce? Większość ludzi myśli, że hamulce zatrzymują samochód. Źle! To tarcie opon o drogę, która spowalnia i zatrzymuje samochód – hamulce samochodowe faktycznie powstrzymują koła przed obracaniem.Ponieważ większość nowoczesnych samochodów używa wyłącznie hamulców tarczowych, będziemy ignorować hamulce bębnowe dla tego artykułu. Aby uprościć rzeczy, nie przejdziemy również do hamulców z przeciwblokadą.

Hamulce tarczowe składają się takich elementów jak:

Tarcze hamulcowe

Klocki hamulcowe

Przewody hamulcowe

Cylinderek hamulcowy

Zacisk i jego elementy

Hamulec tarczowy ma płytę tarczopodobną (zwaną również wirnikiem) zamocowaną do koła. Płyta ta jest ściskana przez klocki hamulcowe wewnątrz zacisku, w podobny sposób, jak można ściśnąć obracającą się płytkę między kciukiem i palcami, aby zwolnić.Klocki hamulcowe składają się z dwóch warstw: metalowej płyty tylnej i materiału o dużym tarciu, który wykonuje pracę poprzez docisk do tarczy hamulcowej.

Zacisk hamulca, który otacza część każdej tarczy, zawiera małe tłoki. Tłoki te dociskają klocki hamulcowe do tarczy. Tłoki są wypychane na zewnątrz przez działanie hydrauliczne płynu hamulcowego, który pochodzi z głównego cylindra hamulcowego.Zacisk często zawiera dwa lub więcej takich tłoków, tak że klocki hamulcowe równomiernie rozkładają nacisk na tarczę hamulcową.Mówiąc ogólnie, im więcej tłoków w zacisku, tym bardziej równomiernie nacisk na klocki jest rozprowadzany na tarczy hamulcowej, dlatego samochody o wysokich osiągach mają wielotłokowe zaciski hamulcowe.Hydrauliczne ciśnienie hamowania jest wytwarzane w głównym cylindrze poprzez działanie stopą na pedale hamulca. Ciśnienie przechodzi przez przewody hamulcowe od cylindra głównego do zacisków.Większość układów hamulcowych ma wspomaganie, które pomaga zwiększyć nacisk stopy na pedał hamulca, zmniejszając siłę hamowania.

Upał jest wrogiem

Teraz, gdy już wiemy, jak działają hamulce, dobrze byłoby wiedzieć, co powoduje problemy. Ciepło jest pierwszym wrogiem dobrego hamowania.Gdy klocki hamulcowe dociskają tarczę hamulcową, generowana jest ogromna ilość ciepła. Aby usunąć to ciepło, zwłaszcza z mocno obciążonych przednich hamulców, tarcza jest zwykle wentylowana za pomocą wewnętrznych łopatek, które odbierają powietrze chłodzące ze środka tarczy na zewnętrzne krawędzie. Kiedy dochodzi do zaniku hamulców, jedyną rzeczą, którą możesz zrobić, to odjechać i pozwolić, by hamulce ostygły.

Stara technika, nowa technika

Nie tak dawno temu klocki hamulcowe zostały wykonane z materiałów azbestowych, które były bardzo skuteczne w utrzymywaniu ciepła, ale wytwarzały niebezpieczny pył.

Klocki azbestowe również wytwarzały znaczne ilości gazów podczas gwałtownego hamowania. Aby zapobiec wpływowi gazów na kontakt klocków hamulcowych z tarczą hamulcową, otwory były często krzyżowo wiercone w dyskach bardzo wydajnych pojazdów.Ponieważ nowsze klocki hamulcowe nie używają azbestu, nie tyle form gazu, a najnowsza technologia tarczy hamulcowej wykorzystuje szczeliny do promowania chłodzenia i zakłócania gromadzenia się gazu. Szczeliny są o wiele lepsze w zapobieganiu pękaniu pod wpływem nacisku, czego często doświadczają drążone wirniki.Nowe materiały używane w dzisiejszych klockach hamulcowych są bezpieczniejsze dla środowiska, ale niestety mogą spowodować przedwczesne odkształcenie się tarcz hamulcowych, powodując pulsowanie w pedale hamulca.

Wysokowydajne klocki hamulcowe przeznaczone do codziennego użytku muszą spełniać różnorodne wymagania, w tym:

Wydajność po zamoczeniu

Niski poziom hałasu i piski

Niska produkcja pyłu

Tym, którzy szukają wysokowydajnych klocków hamulcowych, firmy produkują specjalistyczne klocki hamulcowe, które są odporne na blaknięcie nawet w wysokich temperaturach.Minusem jest to, że te klocki hamulcowe często nie dają bardzo dobrego hamowania przy niższych temperaturach występujących w standardowym jeździe ulicznej. Używanie padów wyścigowych na ulicy nigdy nie jest dobrym pomysłem, ponieważ prawie nigdy nie osiągają temperatury roboczej, dla której zostały zaprojektowane.

Zmień płyn hamulcowy

Płynhamulcowy jest higroskopijny, co oznacza, że ​​przyciąga wilgoć. Jest to złe z kilku powodów:Wilgoć w płynie hamulcowym zmniejsza jego temperaturę wrzenia, co ułatwia wrzenie płynu przy silnym hamowaniu.Wrzący płyn hamulcowy może powodować wytracanie się hamulca podczas jazdy po długich górskich drogach, szczególnie przy dużym obciążeniu lub podczas holowania przyczepy.Wilgoć działa także, powodując korozję metalowych elementów w układzie hamulcowym, co może spowodować awarię.Na szczęście rozwiązanie jest łatwe. Płyn hamulcowy należy wymieniać w okresie między przeglądami zalecanym przez producenta pojazdu lub co około dwa lata.Świeży płyn hamulcowy jest czymś, o czym niektórzy myślą, nawet jeśli może to dramatycznie wpłynąć na skuteczność hamowania.

Uszczęśliwiaj hamulce samochodowe

Większość dobrze utrzymanych samochodów ma dużo możliwości hamowania. Dla tych, którzy zabierają swoje samochody na tor, dostępne są ulepszone klocki hamulcowe i jeszcze większe tarcze hamulcowe.Tylko pamiętaj: to, co jest dobre dla środowiska o wysokiej temperaturze, w którym odbywa się prędkość, może być całkowicie błędne dla zimnej, deszczowej jazdy z domu do pracy.Dokonując właściwych wyborów i regularnie zmieniając płyn hamulcowy, hamulce powinny działać bezbłędnie i niemal niezauważone.

Może dlatego silniki zyskują cały urok.

23 Mar
filtr kabinowy filtr powietrza

Filtr powietrza, filtr kabinowy

Do uruchomienia silnika potrzebne są trzy rzeczy: iskra, paliwo i powietrze. Świece zapłonowe zapalają mieszaninę powietrze / paliwo.Oczywiście, bez gazu, nie ma wyjścia. Do spalania paliwa potrzebne jest powietrze. Ale tylko filtr powietrza stoi między silnikiem a brudnym powietrzem na zewnątrz, który próbuje dostać się do środka i ukraść moc.

Znaczenie filtrów powietrza

Nowoczesne filtry powietrza blokują do 98 procent pyłu, pyłków i innych zanieczyszczeń. Wszystko po to by utrzymać twój silnik w dobrym zdrowiu. Wysokiej jakości filtr powietrza może zbierać cząsteczki kurzu o średnicy do 5,5 mikrona – w porównaniu do około 50 mikronów dla przeciętnego ludzkiego włosa. Jeśli filtr powietrza w samochodzie nie spełnia swojej funkcji, brud może przedostać się do silnika i z czasem dostać się do źródła oleju. Może to spowodować spustoszenie w drogich wewnętrznych elementach silnika, takich jak zawory i gniazda zaworów, pierścienie tłokowe i ścianki cylindrów.

Nawet, zanim wyrządzi drogie uszkodzenia, brudny filtr powietrza może zmniejszyć przepływ powietrza do silnika, pozbawiając pojazd mocy, zmniejszając wydajność i zużycie paliwa. Dlatego niektóre pojazdy wyścigowe działają bez filtra powietrza; woleliby ryzykować uszkodzenie silnika niż ryzyko obniżenia mocy i reakcji przepustnicy ze zwężonego przepływu powietrza przez brudny filtr.

Filtry kabinowe

Od 2001 roku większość samochodów została wyposażona w filtr kabinowy, który zapewnia czystość powietrza wewnątrz samochodu, a także brak kurzu, dymu i nieprzyjemnych zapachów, nawet gdy okna są zamknięte. Sprawdź w podręczniku użytkownika pojazdu zalecany harmonogram wymiany i dowiedz się, gdzie znajduje się filtr kabinowy. W zależności od marki i modelu pojazdu może być dostępnych kilka rodzajów filtrów, takich jak filtr kabinowy w postaci cząstek stałych lub filtr kabinowy z węglem aktywnym.

Filtr cząstek stałych działa podobnie jak filtr w systemie ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji w domu (HVAC) i może być naładowany elektrostatycznie w celu wychwycenia i zatrzymania drobnych cząstek zanieczyszczeń środowiskowych, takich jak kurz, sadza, pyłki, grzyby i bakterie. Filtr z węglem aktywnym ma zdolność zatrzymywania zapachów z kabiny samochodu poprzez wychwytywanie i utrzymywanie toksycznych i śmierdzących gazów, takich jak ozon, dwutlenek siarki, tlenek azotu i węglowodory. Często filtr kabinowy może być ukryty poza zasięgiem wzroku, ale jest łatwo dostępny pod deską rozdzielczą, za schowkiem lub w skrzyni powietrznej w komorze silnika. W zależności od lokalizacji filtr powietrza kabinowego można zmienić w ciągu 10 minut.

Aby Twój samochód działał lepiej – i aby zapewnić Ci większy komfort podczas jazdy – zachowaj aktualne filtry powietrza.

2 Mar
Instalacja Lpg

Instalacja LPG

W naszym kraju coraz większą popularnością cieszą się samochody zasilane LPG.  Instalacje LPG stosuje się w samochodach starszych jak i nowszych, a także producenci nowych pojazdów posiadają w swojej ofercie nowe pojazdy z fabrycznie zamontowaną instalacją LPG. Samochody zasilane LPG zyskały swoją popularność głównie dzięki niskim kosztom cen paliwa LPG. Instalacje LPG w naszym kraju zakładane są nie tylko do samochodów z dużymi silnikami tzw silnikami paliwożernymi ale także do samochodów mniejszych i typowo miejskich. Dzięki instalacji LPG jazda w dalekie trasy lub kiedy stoimy w korkach staje się przyjemniejsza dla portfela ale także dla środowiska. Instalacje LPG, które montujemy w naszym warsztacie dobieramy odpowiednio do pojazdu wykorzystując części najlepszej jakości dbając o staranność montażu.

Samochód z poprawnie zamontowaną i dobrze skalibrowaną instalacją LPG potrafi zmniejszyć nawet o połowę koszty związane z tankowaniem.
Zużycie paliwa w przypadku LPG jest większe niż w przypadku benzyny, ale z nawiązką rekompensuje go znacznie niższa cena.
Przyczyną różnic w zużyciu jest różnica w zawartości energii.
Na przykład, bezołowiowy E10 ma 31,2 Mj / L, podczas gdy Autogaz ma 26,8Mj / L.
Odpowiada to jedynie około 14% różnicy.

Niektórzy twierdzą, że porównuje się zużycie paliwa LPG z pojazdami napędzanymi benzyną.
Jedynym sposobem na dokładne porównanie jest użycie identycznej marki, modelu, roku, silnika i skrzyni biegów, a jedyną różnicą jest paliwo.
To usuwa wszystkie inne zmienne, w tym czynnik ludzki, taki jak lekka lub ciężka stopa.
Wiele lat temu, kiedy konwersje LPG były w powijakach, kwestia utraty wydajności miała pewne podstawy. Jednak nie jest to już prawda.
Pojazd z wytwarza co najmniej taką samą ilość energii podczas jazdy na LPG, w porównaniu z benzyną.

Systemy LPG do wtrysku cieczy są najnowszą generacją technologii samochodowego systemu LPG.
Instalacje LPG są wyposażone w niezliczone urządzenia bezpieczeństwa i kwestie związane z projektem.
Zawory ograniczające ciśnienie, automatyczne systemy odcinające, zawory zwrotne i ciężkie stalowe cysterny są jednymi z zastosowanych zabezpieczeń.

Papierkiem lakmusowym dla bezpieczeństwa jest koszt ubezpieczenia.
Już nie trzeba płacić za samochód z LPG, aniżeli samochód z benzyną.
Gdyby samochody LPG były bardziej niebezpieczne, można założyć, że firmy ubezpieczeniowe będą pobierać większe opłaty, aby je ubezpieczyć.

27 Gru
3car Uklad rozrzadu

Układ rozrządu

Układ rozrządu jest bardzo ważnym podzespołem, którego zadaniem jest sterowanie zaworami.

Układ sterowania rozrządem za pomocą paska wymaga okresowej wymiany, co ok. 5 lat lub po przekroczeniu określonego przebiegu. Producenci samochodów zalecają wymianę wszystkich elementów tj. napinacza paska z rolką oraz innych elementów składowych napędu rozrządu. Wymianę należy zlecić wyspecjalizowanemu warsztatowi np 🔧 u Nas 🔧 🙂 , gdyż jest to czynność wymagająca precyzji i doświadczenia.

Nazwa CONTI dotyczy niemieckiej firmy Continental AG, która jest wiodącym na świecie producentem opon, systemów hamulcowych, systemów sterowania silnikiem oraz wielu innych podzespołów, miedzy innymi pasków rozrządu do samochodów