Aktualności

16 Mar
przeglad-klimatyzacji

Wiosenny przegląd klimatyzacji

Wiosenny przegląd klimatyzacji

Wiosna nadchodzi wielkimi krokami i już czas na wiosenne porządki w naszych samochodach! Wymienimy opony (lub nie, jeśli jesteśmy posiadaczami opon całorocznych  https://3car.pl/20 18/10/29/opony-caloroczne/ ),zmyjemy zimowe błoto z karoserii. Ale przede wszystkim zajmijmy się klimatyzacją! Jak ważnie jest jej sprawne działanie nie tylko dla komfortu jazdy, ale przede wszystkim dla jej bezpieczeństwa, także już pisaliśmy.

Regularny serwis klimatyzacji

O klimatyzacji przypominamy sobie z reguły, gdy przestaje działać lub w samochodzie pojawia się nieprzyjemny zapach, a na szybach samochodowych osadza się wilgoć. Wierni zasadzie „lepiej zapobiegać niż leczyć” sprawdzajmy regularnie stan naszej klimatyzacji i dbajmy o nią odpowiednio. Koszty regularnych przeglądów z pewnością nie będą większe niż koszty napraw klimatyzacji powstałych wskutek zaniedbań. Początek wiosny to idealny czas na sprawdzenie klimatyzacji w naszym samochodzie.

Przegląd układów klimatyzacji tylko w profesjonalnym serwisie

Regularnie przeprowadzana kontrola systemu klimatyzacji pozwala na jej sprawne, wydajne i długotrwałe działanie, dlatego nie czekajmy, aż coś się zepsuje. Wpiszmy do naszego kalendarza wiosenny przegląd klimatyzacji. Najlepiej zlecić taką usługę profesjonalnemu serwisowi, bo o ile stan filtra kabinowego i jego wymianę jesteśmy w stanie zrobić sami, o tyle szczelność układu i uzupełnienie czynnika chłodzącego, czy naprawa lub wymiana podzespołów to już zadanie dla  fachowców.

Co sprawdzić?

Podłączenie zaworów serwisowych układu klimatyzacji naszego samochodu do stacji obsługi klimatyzacji pozwoli uzyskać informację o jej stanie. Skontroluje ona działanie sprężarki i kompresora. Sprawdzić możemy tu szczelność układu i poziom czynnika chłodzącego. Konsekwencją nieszczelności jest nadmierne obniżenie poziomu czynnika chłodzącego, co odczuwać będziemy jako niewydajną pracę klimatyzacji- nie będzie na po prostu chłodzić. Uzupełnienie czynnika chłodzącego wraz z olejem to dosyć kosztowna usługa od czasu wprowadzenie przez Unię Europejską nakazu stosowania nowego czynnika R1234Y. Jest on kilka razy droższy od starego, ale podobno jest mniej szkodliwy dla środowiska… Nabijanie nieszczelnej klimatyzacji to więc marnowanie pieniędzy, dlatego dbajmy o jej dobry stan i regularnie kontrolujmy szczelność układu.

Kontrola stanu osuszacza to kolejny etap przeglądu klimatyzacji. Ten filtr zwany filtrem klimatyzacji odpowiada za poziom wilgotności układu klimatyzacji i chroni kompresor klimy przed korozją.

Po sprawdzeniu układu i jego ewentualnej naprawie i nabiciu klimatyzacji, fachowiec sprawdzi skuteczność chłodzenia mierząc temperaturę przy nawiewach w kabinie, a następnie przeprowadzi dezynfekcję układu. Jest ona bardzo ważna, ponieważ pozwala pozbyć się grzybów, pleśni i roztoczy z przewodów klimatyzacji. W dobie, gdy większość z nas cierpi na różnego rodzaju alergie, to niezwykle istotna cześć usług serwisowych.

Sprawna klimatyzacja przyda nam się nie tylko w upalne dni, więc dbajmy o nią i regularnie serwisujmy w sprawdzonych warsztatach samochodowych. Listę godnych polecenia warsztatów zajmujących się profesjonalnymi przeglądami i naprawami serwisów klimatyzacji znajdziecie na stronach www.okserwis.pl. Jesteśmy dumni będąc jednym z tych warsztatów!

27 Lut
filtr-powietrza

Filtr powietrza i filtr kabinowy

Filtr powietrza i filtr kabinowy- kiedy wymienić

Filtr powietrza to płuca samochodu

Sprawnie działający filtr powietrza pełni w samochodzie niezwykle ważną funkcję. Oczyszcza dostarczane do silnika powietrze niezbędne do przebiegu procesu spalania paliwa. Bez tego filtra wszystkie zanieczyszczenia, jakie znajdują się w zasysanym powietrzu, dostałyby się do układów samochodowych. Biorąc pod uwagę fakt, że zasysanie powietrza odbywa się na poziomie podwozia, gdzie ilość pyłów i zanieczyszczeń jest największa, łatwo wyobrazić sobie, z czym musi sobie radzić taki filtr.

W pełni sprawne filtry powietrza wyłapują w trakcie zasysania blisko 98% zanieczyszczeń stałych- pyłu, pyłków, kurzu. Z czasem jego sprawność spada i podobnie jak w odkurzaczu, maleje przepływ powietrza przez filtr. Ograniczony dopływ powietrza do komór spalania prowadzi do zwiększonego zużycia paliwa przy jednoczesnym spadku mocy. Jeśli filtr jest niesprawny, to przepuszcza zanieczyszczenia, które dostają się do komór spalania, tłoków czy cylindrów. Może to po dłuższym okresie doprowadzić do mechanicznych usterek części składowych systemów samochodowych i konieczna staje się naprawa, często bardzo kosztowna.

Filtr kabinowy jest jak nos

Jaka jest rola filtra kabinowego? Pełni w samochodzie taką funkcję jak nos w organizmie człowieka. Powietrze doprowadzane do kabiny samochodu zostaje przez filtr oczyszczone z kurzu i pyłu, a dodatkowo wkład węglowy niweluje nieprzyjemne zapachy. Rolę filtra kabinowego kierowcy często lekceważą. Nie zdają sobie sprawy z wagi jego działania. Sprawny filtr kabinowy dostarcza nie tylko świeże i czyste powietrze, ale także chroni przed nadmierną wilgotnością w kabinie samochodu i rozwojem szkodliwych grzybów i pleśni. O skutkach nadmiernej wilgotności w kabinie pisaliśmy tutaj.

Jak często wymieniać?

Filtr powietrza. Częstotliwość jego wymiany zależy po części od warunków eksploatacji samochodu. Jeśli jeździmy dużo i po drogach mocno zapylonych (remontowane lub w pobliżu placów budowy) na pewno musimy częściej sprawdzać  jego stan. Nasi mechanicy zalecają wtedy wymianę po przejechaniu ok. 20 tys. km. Zawsze warto sprawdzić stan filtra powietrza w trakcie okresowego przeglądu samochodu. Jeśli jeździmy mniej, wymiana może następować co 30 tys. km lub co 2-3 lata.

Filtr kabinowy. Jego stan warto regularnie sprawdzać. Na pewno zaalarmować nas powinien nieprzyjemny zapach w kabinie lub parujące szyby. Przegląd klimatyzacji warto przeprowadzać regularnie i wtedy sprawdzić stan filtra kabinowego. Wymiana raz w roku jest wskazana, szczególnie w czasie wiosennego przeglądu klimatyzacji. Zalety sprawnie działającego filtra kabinowego trudno przecenić. To nie tylko czyste powietrze, to także właściwa jego wilgotność. Wpływa to bezpośrednio na komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Nasz warsztat 3car zrzeszony w sieci niezależnych warsztatów OK. Serwis już teraz zaprasza na wiosenny przegląd klimatyzacji. Nasi mechanicy sprawdzą kompleksowo nie tylko samą klimatyzację, ale także stan filtra powietrza. Warto o nie dbać, by cieszyć się komfortową i bezawaryjną jazdą.

6 Lut
obsługa-floty

Obsługa floty dla firm

Gdy samochód zarabia na Ciebie…

Samochód jako narzędzie pracy

W małych i średnich firmach samochód traktowany jest jako narzędzie pracy. Musi być zawsze sprawny i gotowy do działania. Gdy czas odgrywa rolę w naszych interesach, każde opóźnienia oznaczają utratę potencjalnych zysków, a czasem wręcz uniemożliwiają działanie (taksówkarz bez samochodu daleko nie zajedzie i dużo nie zarobi…). Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu na szybką i sprawną obsługę floty samochodów firmowych, proponujemy korzystne warunki współpracy. Zapraszamy do naszego warsztatu i sklepu z częściami samochodowymi!

W trosce o Wasze interesy oferujemy dla Firm specjalny pakiet usług. W ramach tego pakietu zapewniamy szybką  i kompleksową diagnostykę pojazdu i darmowe przeglądy klimatyzacji. Czas to pieniądz. My szanujemy Wasz czas i pieniądze dlatego oferujemy pierwszeństwo w usługach serwisowania i napraw Waszych samochodów. Tak szybko, jak to tylko możliwe, przywrócimy sprawność Waszym samochodom, by znów służyły Wam do dalszej pracy. Niewątpliwą zaletą naszej Firmy jest własny sklep z częściami samochodowymi w Rzeszowie. Ułatwia i przyśpiesza to terminy napraw.

Naprawy pogwarancyjne samochodów

Minął już czas gwarancji Waszego samochodu, a  chcecie mieć nadal w pełni profesjonalną obsługę pogwarancyjną? Zapraszamy do naszego Warsztatu Samochodowego w Rzeszowie. Znajdziecie tu nie tylko profesjonalną obsługę, doświadczonych mechaników, ale także dostęp do wysokiej jakości części zamiennych, zarówno oryginalnych jak i tańszych, ale równie dobrych zamienników.

Oferujemy także możliwość dowozu wybranych części zamiennych bezpośrednio do siedziby Waszej Firmy. To niewątpliwa oszczędność czasu i wygoda, gdy np. nowy akumulator przyjedzie do Was, zamiast fatygować się po niego do naszego sklepu. Oczywiście zawsze jest nam miło, gdy odwiedzacie nas osobiście, ale nie zawsze jest na to czas…

Jeśli samochód odmówił posłuszeństwa w najmniej odpowiednim momencie, laweta może przywieźć go bezpośrednio do naszego warsztatu, my zaś odstawimy kierowcę do siedziby firmy bez dodatkowych kosztów. Dla naszych Klientów biznesowych mamy specjalną ofertę: 15% rabatu na wszystkie usługi.

Atuty naszego warsztatu i sklepu z częściami samochodowymi to:

  • doświadczeni mechanicy, którzy poradzą sobie z każdą usterką
  • szybki dostęp do części zamiennych
  • profesjonalne zaplecze sprzętowe
  • wieloletnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej
  • pasja do motoryzacji
  • korzystne ceny
  • szybkie terminy napraw
31 Sty
klimatyzacja-samochodowa

Klimatyzacja samochodowa zimą

Klimatyzacja samochodowa- używaj jej także zimą

Parowanie szyb w samochodzie- przyczyny

Zaparowane szyby to kłopot, który występuje nie tylko zimą, ale akurat wtedy jest najbardziej uciążliwy. To nie tylko irytujące, gdy po uruchomieniu samochodu musimy czekać, aż szyby odparują, by móc ruszyć. To także niebezpieczne, gdyż zaparowane szyby ograniczają widoczność. Dodatkowo niebezpiecznym działaniem jest ciągła przecieranie przez kierowcę zaparowanej szyby, rozprasza to jego uwagę i sprzyja niebezpiecznym sytuacjom na drodze. Zwiększona wilgotność powietrza w samochodzie sprzyja także rozwojowi grzybów i pleśni, a to już zagrożenie dla zdrowia, szczególnie dla alergików. Jak więc uniknąć parowania szyb? Włączona klimatyzacja samochodowa z pewnością pomoże…

Wilgoć w samochodzie

W okresie zimowym samochód w większym stopniu jest narażony na pojawienie się nadmiernej wilgoci we wnętrzu. Odpowiadają za to w znacznym stopniu zaśnieżone obuwie i mokre kurtki. Wnoszona na butach woda wsiąka w dywaniki, które nie mają szansy wyschnąć i będąc stale mokre, zwiększają wilgotność. Przy dużych różnicach temperatur, na jakie wystawiony jest nasz samochód zimą, szybko następuje skroplenie wilgotnego powietrza i osadzenie się pary na szybach. Nieszczelność nadwozia także wpływa na pojawienie się problemu zaparowanych szyb. Uszkodzone lub zużyte uszczelki drzwi i klapy bagażnika przepuszczają do środka wilgoć i zimne powietrze. Warto więc sprawdzić ich stan i zadbać o czystość.

Filtr kabinowy

Zaparowane szyby mogą być skutkiem niewłaściwie działającego systemu wentylacyjnego. Najczęściej problemem jest zapchany lub zużyty filtr kabinowy. Powoduje to słabszy przepływ powietrza i wilgoć nie jest w całości usuwana z pojazdu. Warto wymienić filtr kabinowy przy okazji przeglądu klimatyzacji. Nie jest to droga inwestycja, a przynosi wymierne korzyści. Jeśli filtr kabinowy był niedawno wymieniany, warto sprawdzić, czy nie jest zapchany liśćmi po jesiennych słotach.

Nagrzewnica

Przyczyna parowania szyb może być także awaria nagrzewnicy. Jeśli nie działa lub działa za słabo, nie nagrzeje szyb do odpowiedniej temperatury i na szybach pojawi się skroplona para wodna. Dodatkowo nieszczelna nagrzewnica jest przyczyną dodatkowego zawilgocenia i zanieczyszczenia samochodu, gdyż środek chłodzący nie tylko zwiększa wilgotność, ale także powoduje osadzanie się tłustego nalotu na szybach.

Nawiewy

Często przyczyną notorycznie zaparowanych szyb jest niewłaściwe ustawienie nawiewów. Powoduje to tylko krążenie zastanego powietrza w samochodzie, a nie zasysanie świeżego powietrza z zewnątrz.

Zaparowane szyby to irytujący zimowy problem wielu kierowców. Najczęściej można go uniknąć, właściwie eksploatując samochód, dbając o dobry stan techniczny nadwozia, dokonując regularnych przeglądów układów klimatyzacji. Czasem najprostsze czynności pomogą pozbyć się problemu- używanie klimatyzacji samochodowej, otrzepanie butów ze śniegu, przewietrzenie samochodu w garażu, wymiana wycieraczek na gumowe. Dbajmy, by zaparowane szyby nie były naszym problemem.

15 Sty
serce

Może być serduszko WOŚP – jednak my wybraliśmy Serce Mieszka

Pomagać można na wiele sposobów. Jak co roku WOŚP wysyłka światełko do nieba. My jednak tym razem chcemy się bardziej zaangażować . I pomagamy młodemu człowiekowi którego osobiście znamy, wiemy że od najmłodszych lat interesuje się motoryzacja tak jak My ( resorówki to jego żywioł ). Dlatego zachęcamy Was drodzy klienci przyłączcie się do akcji i przekażcie złotówkę na jego SERDUSZKO.

Dajmy mu szansę aby w przyszłości zasiadł za sterami prawdziwego samochodu i mógł się rozkoszować jazdą ze zdrowym sercem.

https://www.siepomaga.pl/serce-mieszka

7 Sty
problemy-z-akumulatorem

Zimowe problemy z akumulatorem

Zimowe problemy z akumulatorem.

No i mamy zimę, śnieg i parę stopni mrozu. Niby jest to normalne o tej porze roku, a i tak niektórzy są zaskoczeni, np. drogowcy… Szczęśliwi posiadacze garaży, którzy nie muszą poranków spędzać odkopując swój samochód spod zwałów śniegu! A gdy już sobie poradzą z odśnieżeniem, odszronieniem szyb i wsiadają do samochodu, przekręcają kluczyk w stacyjce i zamiast cichego, miłego pomruku pracującego silnika słyszą jego rzężenie, krztuszenie się a potem zalega cisza… Problemy z akumulatorem to najczęstsza przyczyna problemów z rozruchem samochodu zimą.

Dlaczego zimą akumulator rozładowuje się szybciej?

Zima to niesprzyjający okres dla samochodowych akumulatorów. Nie dosyć, że niższa temperatura powoduje szybsze jego rozładowanie, to jeszcze jest on bardziej obciążony. Rozruch zimnego silnika pobiera znacznie więcej prądu z akumulatora niż latem. Elektronicznie podgrzewane szyby to dla kierowcy spore ułatwienie, szczególnie po dłuższym postoju, jednak zużywa sporo prądu. Podobnie ma się rzecz z podgrzewanymi siedzeniami. Instalacje alarmowe, systemy bezkluczykowe czy wbudowane systemy nawigacyjne pobierają stosunkowo dużo prądu, także w trybie czuwania. Samochód naszpikowany elektroniką wysysa prąd z naszego akumulatora jak gąbka, szczególnie zimą. Jak więc uchronić się przed przykrą niespodzianką, gdy samochód rano nie chce odpalić?

Dbaj o akumulator

Regularnie sprawdzajmy poziom naładowania akumulatora, szczególnie jeśli nasze trasy są krótkie. Jeśli tak właśnie jest, nie ma szans, by alternator uzupełnił pobraną z akumulatora moc i jest wysokie ryzyko ujemnego bilansu energetycznego, co szybko doprowadzić może do całkowitego rozładowania akumulatora. Dlatego ważne jest, by zimą sprawdzać poziom naładowania akumulatora i przy spadających parametrach, doładować za pomocą prostownika. Woltomierz to niewielki wydatek, a jego używanie to żadna filozofia. Jeśli jednak nie ufamy własnym pomiarom, warto sprawdzić akumulator w warsztacie samochodowym. Niewielki wydatek, a da nam informację, w jakiej kondycji jest nasz akumulator.

Zadbajmy o czystość akumulatora. Zanieczyszczone klemy powodują spadek przewodzenia prądu, a także powstawanie przepięć, które dodatkowo drenują akumulator z prądu.

Sprawdzajmy poziom elektrolitu. W przypadku nowych modeli samochodów większość z nich posiada akumulatory bezobsługowe, w których poziom elektrolitu możemy jedynie sprawdzić, ale nie uzupełnić (w założeniu ich konstrukcja ma zapobiegać ubytkowi elektrolitu). W pozostałych modelach sprawdzajmy, czy elektrolit zakrywa płyty akumulatora w całości i ewentualnie uzupełniajmy jego poziom wodą destylowaną.

Akcesoria. Jeśli nie chcemy przykrej niespodzianki w postaci rozładowanego w najmniej odpowiednim momencie akumulatora, woźmy ze sobą kable rozruchowe. Tak na wszelki wypadek… Przydatny może się także okazać mały prostownik. Dobrym pomysłem jest też wyposażenie się w booster– ta przenośna bateria o dużej mocy może nam pomóc w awaryjnym rozruchu.

 A jeśli problemy z akumulatorem pojawiają się za często, odwiedźmy warsztat samochodowy i sprawdźmy instalację elektryczną samochodu. Być może problem tkwi nie w akumulatorze. Mieszkańców Rzeszowa i okolic zapraszamy do naszego nowego warsztatu samochodowego!

26 Lis

Warsztat 3car w nowej odsłonie!

Warsztat samochodowy 3car Rzeszów w nowej odsłonie!

Zapraszamy do naszego nowego warsztatu! W celu podniesienia jakości naszych usług i poszerzenia ich zakresu zainwestowaliśmy w nową halę warsztatową i jej wyposażenie. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić obsługę większej ilości klientów przy jednoczesnym podniesieniu jakości usług. Dołączyliśmy do ogólnopolskiej sieci warsztatów O.K. Serwis. Członkostwo w niej jest świadectwem fachowości i pełnego profesjonalizmu naszego warsztatu 3car.
Obecnie dysponujemy nowoczesnym osprzętem pomiarowym i diagnostycznym, który w połączeniu z fachowością naszych mechaników pozwolą dokładnie i szybko określić źródło usterki w samochodzie. Zainwestowaliśmy także w nowe urządzenia naprawcze. Wyposażenie naszego nowego warsztatu pozwoli przeprowadzić kompleksowe naprawy wszystkich marek. Korzystamy tylko ze sprawdzonych dostawców. Dzięki nowemu warsztatowi i sprzętowi możemy jeszcze więcej! Zapraszamy! Warsztat Samochodowy 3car Rzeszów!

29 Paź
warsztat samochodowy 3car

Opony całoroczne

Opony całoroczne

Wielkimi krokami zbliż się zima, a wraz z nią konieczność wymiany opon z letnich na zimowe.  Ostatnimi laty zimowa aura nas rozpieszczała i niektórzy wręcz przejeździli cały rok na letnich oponach. Jednak większość z nas podchodzi do sprawy bezpieczeństwa na drodze bardziej profesjonalnie i w nadchodzącym miesiącu karnie ustawi się w kolejce do zmiany opon. Nasz warsztat samochodowy 3car notuje coraz więcej chętnych na zmianę opon na całoroczne.  I to nie tylko dlatego, że klientom nie chce się stać dwa razy w roku w kolejkach do wymiany opon.  Wielosezonowe opony posiadają coraz lepsze parametry i ich zakup jest coraz bardziej ekonomiczny. Pokutuje wciąż opinia, że opona całoroczna nigdy latem nie będzie tak dobra jak letnia, ani zimą nie sprawdzi się tak jak zimowa. Sprawdźmy zatem, jak to jest.

Opony zimowe, letnie i całoroczne

Czym opony różnią się między sobą? Przede wszystkim rodzajem gumy z jakiej są wykonane i rzeźbą bieżnika. Te cechy, różne u poszczególnych opon, warunkują odpowiednią przyczepność w warunkach zimowych i letnich. Wpływają też na drogę hamowania, wielkość spalania i oczywiście komfort jazdy. Guma z jakiej wykonane są opony letnie, w temperaturze poniżej 7°C twardnieje, przez co traci swoje właściwości przyczepne. Natomiast opony zimowe wykonane są z mieszanki bardziej elastycznej. Niskie temperatury nie wpływają na zmianę tej elastyczności, co gwarantuje dobrą przyczepność. Jednak w wyższych temperaturach guma nadmiernie mięknie i szybciej się zużywa. W założeniu opony całoroczne to kompromis między cechami opon zimowych i letnich. Skład mieszanki gumowej modyfikowany jest tak, by zapewnić właściwości pośrednie między oponami letnimi a zimowymi. Opony całoroczne są miększe od letnich i twardsze od zimowych. Bieżnik opon wielosezonowych jest mniej agresywny niż zimowych, ale jednocześnie mają one więcej lameli niż opony letnie.

Dla kogo opony całoroczne?

Opony całoroczne to ekonomiczne rozwiązanie dla tych kierowców, którzy preferują spokojniejszy styl jazdy. Jeśli posiadają samochody o stosunkowo małej mocy silnika i pokonują rocznie średnio 5-6 tyś. kilometrów, to wybór dla nich.  A jeśli jeszcze poruszają się w obszarach miejskich, gdzie warunki drogowe są lepsze, to opony całoroczne są wręcz polecane. Kierowcy nie muszą  pamiętać wtedy o sezonowych zmianach opon, ale muszą mieć na uwadze  ograniczenia opon sezonowych i dostosować do nich styl jazdy, by była ekonomiczna i przede wszystkim bezpieczna.